ساعت رولکس اصل مردانه زنانه

کلکسیونری در مقابل سرمایه گذاری: کدام بهتر است؟

Sunday، ۱۶ Amordaad ۱۴۰۱

سرمایه گذاری ساعت یک موضوع داغ است. اگر در سه تا پنج سال گذشته به دنیای ساعت‌ها علاقه داشته‌اید، از قیمت‌های روزافزون بسیاری از ساعت‌ها آگاه هستید. Rolex، Audemars Piguet، Patek Philippe، Cartier، Omega، Hublot – همه این برندها شاهد افزایش قیمت برای بسیاری از مدل های خود بوده اند. وقتی صحبت از رولکس می شود، این روند صعودی تقریباً برای همه آنها صدق می کند. اما از آوریل امسال شاهد کاهش تدریجی قیمت برخی از مدل ها هستیم. آیا به پایان حباب بزرگ قیمت ها رسیده ایم؟ بدیهی است که ما باید بیشتر منتظر بمانیم تا بدانیم آیا این شروع یک کاهش قابل توجه قیمت است یا فقط یک رکود موقت قیمت ساعت. اما مشاهده این موضوع جالب خواهد بود که چگونه بر خریدارانی که قصد خرید ساعت دارند زیرا انتظار بازگشت سرمایه خود را دارند، تأثیر می گذارد.

آیا سرمایه گذاری در ساعت به معنای کسب درآمد کلان است؟

در حدود یک دهه گذشته، سرمایه‌گذاری روی ساعت‌ها رایج شده است. با ساعت‌های قدیمی شروع شد. ما کلکسیونرهای ساعت را دیدیم که روی ساعت های قدیمی سرمایه گذاری می کردند، نه به این دلیل که در درجه اول به داستان ها و مهارت های فنی این مدل ها علاقه داشتند. نه، ساعت‌های قدیمی سرمایه‌گذاری مطمئنی هستند که می‌تواند منجر به بازدهی 10٪ یا بیشتر در سال شود. در نتیجه، ما شاهد حراج هایی بوده ایم که در آن ساعت های قدیمی با قیمت های نجومی صاحبان خود را تغییر داده اند. مشهورترین آنها بدون شک رولکس دیتونای پل نیومن بود که به قیمت 17.8 میلیون دلار به حراج گذاشته شد. اما این کار به قطعات قدیمی که دارای موقعیت سرمایه‌گذاری مشابه هنر یا شرابی بود که توسط خانه‌های حراج بزرگ به حراج گذاشته می‌شد، متوقف نشد. بسیاری از مردم پتانسیل افزایش قیمت ها را دیدند و از فرصتی برای کسب درآمد استفاده کردند. اما واقعاً به آسانی خرید هر ساعت قدیمی یا هر مدل رولکس و فروش آن در مدت کوتاهی برای سود کلان نبود. برای سرمایه‌گذاری روی ساعت‌ها و بازدهی سرمایه‌تان، به دانش ساعت مناسب نیاز دارید – حتی با برندی مانند رولکس. اکنون که قیمت ها به آرامی در حال کاهش است، بازار سرمایه گذاری از جذابیت کمتری برخوردار شده است.

Rolex Submariner "Hulk": یک سرمایه گذاری خوب

آیا باید سرمایه گذار ساعت شوید؟

بنابراین، بعد چه باید کرد؟ آیا عشق شما به ساعت در گذشته باقی خواهد ماند؟ در حالی که سرمایه گذاری روی ساعت قطعاً در پنج تا ده سال گذشته تأثیر خود را گذاشته است، جمع آوری ساعت برای مدت طولانی تری یک سرگرمی جدی بوده است. اگر فراتر از ارزش پولی ساعت‌ها نگاه کنید، دنیای کاملی از فناوری جادویی، داستان‌های متقاعدکننده و مارک‌های باورنکردنی وجود دارد که بیش از برچسب قیمت آن، به داشتن یک ساعت بسیار بیشتر می‌افزایند. اگر مایل به صرف زمان و تلاش هستید، داشتن و پوشیدن ساعت می‌تواند تجربه‌ای واقعاً رضایت‌بخش باشد و شما را با شگفتی‌های مسحورکننده آشنا کند، همانطور که بسیاری از علاقه‌مندان به آن رسیده‌اند. آشنایی با تولید کنندگان مختلف و مدل های افسانه ای آنها و کشف موارد دلخواه شخصی خود یک ماجراجویی است. و بعد از اینکه ساعت‌هایی را پیدا کردید که شما را مجذوب خود می‌کنند، اینکه بتوانید آن‌ها را به مجموعه اضافه کنید و بپوشید لذت بزرگ‌تری دارد. شما بخشی از تاریخچه ساعت را پوشیده‌اید که به طور بالقوه به نقاط عطف تاریخی حتی بزرگ‌تری مرتبط است. فقط به Speedmaster "Moonwatch"، Omega Seamaster "Bond" یا Rolex Explorer فکر کنید که میراث آنها به سفر سر ادموند هیلاری و Tenzing Norgay به قله اورست گره خورده است.Legendary Timepieces With Timeless Stories

سپس یک رشته بی پایان از افراد مشهور وجود دارد که نام آنها به ساعت های مختلف مرتبط است. مایلز دیویس و Breitling Navitimer او، جیانی آنیلی و Omega Seamaster PloProf خود، اندی وارهول و Cartier Tank خود، رافائل نادال و ریچارد میل او، جان مایر و Rolex Daytona خود، Kanye West و Cartier Crash او، و لیست ادامه دارد. در نهایت، البته داستان‌های شخصی وجود دارد که ساعت‌ها از یک مالک به مالک دیگر در خانواده شما نقل می‌کنند. و اگر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان ساعت‌های خود را به شما تحویل نداده‌اند، چرا مجموعه خود را برای نسل بعدی راه‌اندازی نمی‌کنید؟ شما می توانید داستان ساعتی را شروع کنید که با پیشرفت زندگی شما رنگارنگ تر می شود و تجربیات بیشتری را جمع آوری می کنید. هنگامی که لحظه انتقال ساعت شما به نسل بعدی فرا می رسد، داستان هایی که به ساعت گره خورده اند، امیدواریم برای فرزندان شما به همان اندازه برای شما مفید باشد. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ساعت‌های خود را به جای گذاشتن در گاوصندوق، بپوشید و منتظر افزایش قیمت باشید.

امگا می داند چگونه داستان Speedmaster را بفروشد

تفاوت بین سرمایه گذاری و جمع آوری

این جنبه از پوشیدن ساعت مخصوصاً هنگامی که به تفاوت بین سرمایه گذاری و جمع آوری می رسد جالب است. اگر بخواهم یک چیز عجیب را در مورد سرمایه گذاری در ساعت نام ببرم، این تمایل سرمایه گذاران است که ساعت های خود را در گاوصندوق قفل کنند و منتظر بمانند تا ارزش آنها افزایش یابد. ساعت ها ابزاری کاربردی هستند که می توانند در برابر محیط های چالش برانگیز و فرسودگی استفاده روزانه مقاومت کنند. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که آنها برای آن ساخته شده اند. کنار گذاشتن ساعت به عنوان یک مجموعه گرانبها با ماهیت کاربردی آن در تناقض است. علاوه بر این، اتصال ساعت به یک داستان بالقوه عالی که به ارزش کلی آن بسیار بیشتر می‌افزاید، غیرممکن می‌کند. ارزش عاطفی، نه ارزش پولی که هست. با توجه به اینکه قیمت ها برای بسیاری از ساعت های محبوب در حال کاهش است، می تواند ارزش آن را داشته باشد که فراتر از ارزش پولی نگاه کنید و شروع به پوشیدن ساعت های خود کنید تا تجربه کنید که چه چیزی آنها را در وهله اول بسیار عالی می کند. حتی ممکن است باعث ایجاد اشکال در ساعت شود که باعث می شود بخواهید شروع به جمع آوری ساعت کنید.

کلکسیونرها از قیمت های پایین تر سود می برند

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در نهایت خوشحال باشید که قیمت بسیاری از ساعت‌ها به آرامی در حال کاهش است. به هر حال، کلکسیونرهای ساعت از قیمت های پایین تر به جای قیمت های بالاتر سود می برند. شاید بتوانید ساعت هایی را که دوست دارید با قیمتی مقرون به صرفه در دست بگیرید. و چه کسی می داند؟ با گذشت زمان، همانطور که مجموعه شما رشد می کند و به دنبال تعویض برخی از قطعات با دیگران هستید، احتمالاً می توانید پولی را که می خواهید بدست آورید. اگر بخواهید عمیق‌تر در دنیای ساعت‌ها غوطه‌ور شوید و اجازه ندهید فکر سود راه شما را در تاریخچه ساعت، طراحی و داستان‌های عالی هدایت کند، یک سفر و از این نظر عالی خواهد بود. بنابراین، اگر تا به حال نگران هستید که ممکن است بازدهی سرمایه خود را نداشته باشید، در عوض به پوشیدن ساعت و تبدیل شدن به یک کلکسیونر فکر کنید. ممکن است به طور کلی دیدگاه جدیدی را در مورد ساعت ها باز کند. این چیزی برای گفتن باقی نمی گذارد جز: شکار مبارک!

مذاکره در مورد قیمت