ساعت رولکس اصل مردانه زنانه

چهار ساعت مهم خلبانی در طول تاریخ

Monday، ۱۷ Amordaad ۱۴۰۱

ساعت‌های خلبانی بخش مهمی از دنیای ساعت‌ها و هوانوردی هستند. پرواز بدون شک یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی بشر است و با اشتیاق و نبوغ امکان پذیر شد. حدود 115 سال پیش، چند مدل ساعت به‌خصوص توسعه‌یافته آسمان‌ها را فراگرفتند و به‌عنوان قطعات ضروری مورد استفاده قرار گرفتند. ساعت‌های خلبان ابزار مهمی در کابین خلبان بودند و امروزه به زمانی برمی‌گردند که پرواز هنوز هیجان‌انگیز بود و ساعت‌های افسانه‌ای برای اولین بار طراحی می‌شدند. ما از چند قطعه منتخب که مورد توجه علاقه مندان به ساعت قرار می گیرند برای بیان تاریخچه ساعت های خلبانی استفاده خواهیم کرد.

چه چیزی ساعت یک خلبان را از ساعت های دیگر متمایز می کند؟

ساعت‌های پایلوت سه ویژگی خاص دارند: بند، استحکام و قابلیت اطمینان. در زمانی که ساعت‌های جیبی هنوز معمول بودند، باندها حس بزرگی داشتند. آن‌ها به خلبان‌ها اجازه می‌دادند بدون اینکه دست‌هایشان را از کنترل‌ها بردارند، زمان را زیر نظر داشته باشند. این ساعت‌ها تا حد زیادی به دلیل دقت و طراحی ساده، امروزه نیز محبوب هستند. به خواندن ادامه دهید تا با برخی از افسانه‌ای ترین ساعت‌های خلبانی آشنا شوید!

1

کارتیه سانتوس-دومونت: اولین ساعت مچی

Modern Cartier Santos 100 – view listings on rolexwatches

به گفته کارشناسان و صاحب نظران، تاریخچه ساعت‌های خلبانی از سال 1904 با پیشگام معروف هوانوردی برزیلی آلبرتو سانتوس دومونت آغاز می‌شود. با کسب تجربه بیشتر و بیشتر به عنوان خلبان، سانتوس دومونت متوجه شد که ساعت های جیبی برای پرواز غیرعملی هستند. بنابراین او از لویی کارتیه خواست تا ساعتی متناسب با نیازهای او بسازد.

دقیقاً مانند ساعت‌های مجموعه امروزی سانتوس، اولین ساعت سانتوس-دومونت طراحی ساعت معمولی خلبانی را نداشت. در عوض، صفحه‌ای با اعداد رومی در یک جعبه مربع با تاج کابوشن یاقوت کبود غیرقابل انکار داشت. با این وجود، ساعت نقش مهمی در توسعه ساعت‌های خلبانی داشت که البته اولین آن‌ها بود. این همچنین به محبوبیت روزافزون ساعت مچی کمک کرد، زیرا مردم کنجکاو بودند که سانتوس دومونت چه چیزی را روی مچ خود می‌بندد.

2

خلبانی زنیت: عبور بلریو از کانال مانش

پس از سانتوس دومون، پیشگام هوانوردی فرانسوی، لوئیس بلریو، به دلیل عبور از کانال انگلیسی با هواپیمای تک نفره خود در سال 1909، در تاریخ ثبت شد. همچنین یک ساعت برای این نقطه عطف حمل و نقل هوایی وجود داشت:

یک Zenith آسان خوان برای سواری روی مچ بلریو همراه بود. پس از آن، Blériot برای مهارت و دقت Zenith، که منجر به ادغام ابزار Zenith Montre d'Aéronef Type 20 در داشبورد هواپیماهای فرانسوی شد، مملو از ستایش بود.

Zenith Pilot

3

Longines: ساعتی برای شکستن رکوردها

چارلز لیندبرگ یکی دیگر از اسطوره های هوانوردی اولیه است. در طول 33.5 ساعت عبور انفرادی خود از اقیانوس اطلس در روح سنت لوئیس، لونگینز به عنوان زمان نگهدار او خدمت کرد. پس از این سفر افسانه‌ای، لیندبرگ با Longines، زمان‌سنج رسمی المپیک در آن زمان، بر روی یک ساعت ناوبری دقیق‌تر و مدرن‌تر بر اساس ساعت‌های Weems که تا آن زمان استفاده شده بود، کار کرد. ساعت به دست آمده در سال 1931 به بازار آمد و موقعیت یابی هنگام پرواز بر فراز آب را به طور قابل توجهی آسان کرد. ناگفته نماند که Longines Lindberg به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین ساعت های خلبانی در تمام دوران در نظر گرفته می شود.

4

B-Uhr Watches During the Second World War

در سال 1939، جنگ جهانی دوم باعث درگیری در اروپا شد. در این سال‌ها اولین ساعتی تأثیرگذار به نمایش درآمد که از نزدیک با وحشت جنگ مرتبط است: Beobachtungsuhr آلمانی یا «ساعت رصد». این ساعت ها توسط خلبانان نیروی هوایی آلمان استفاده می شد. با وجود این تاریخ تاریک، طراحی آنها هنوز به عنوان یکی از کاربردی ترین طراحی های ساعت در تمام دوران در نظر گرفته می شود. این به سادگی هر چیزی است که ساعت یک خلبان باید باشد.

IWC Schaffhausen Big Pilot

به لطف عقربه های درخشان بزرگش، حتی در شرایط نامساعد به راحتی قابل خواندن است، کالیبر ساعت جیبی قابل اعتماد آن در یک قاب 55 میلی متری، بالاترین سطح دقت را ارائه می دهد و تمام مشخصات فنی مهم آن در پشت قاب حک شده است. تصور می‌شود که حداقل پنج سازنده ساعت‌های B-Uhr را تولید کرده‌اند: Laco، Wempe، Stow، A. Lange & Söhne، و IWC Schaffhausen. بسیاری از مردم B-Uhr را مهم‌ترین الهام‌بخش ساعت‌های خلبانی مدرن مانند IWC Big Pilot و بازسازی‌های Laco و Stowa می‌دانند، حداقل تا آنجا که به زیبایی‌شناسی مربوط می‌شود.

همه این لحظات تاریخی نشان می‌دهند که نقش ساعت خلبان در روزهای اولیه هوانوردی، در پرواز نظامی و در تلاش بی‌پایان بشر برای دستیابی به غیرممکن‌ها چقدر مهم بوده است. به محض قرار دادن ساعت خلبانی، متوجه می شوید که چرا بسیاری از کلکسیونرها مجذوب این شگفتی های ساعت های مچی شده اند: آنها ما را به سال های جذاب گذشته می برند.

یک وسیله مکانیکی کوچک می‌تواند ما را با نمادهایی مانند سانتوس دومونت که به دنبال جایگزینی عملی برای ساعت جیبی بود، یا لیندبرگ و بلریوت که به شاهکارهای غیرقابل تصوری دست یافته‌اند، و همچنین به تاریکی زمان جنگ متصل کند. این یک تجربه بسیار ویژه برای پوشنده ایجاد می کند - به خصوص زمانی که کنجکاوی و اشتیاق وارد معادله شود. به عنوان اقلام کلکسیونی، ساعت‌های خلبانی در کلاس خود هستند و کاملاً شایسته توجه شما هستند.

مذاکره در مورد قیمت