ساعت رولکس اصل مردانه زنانه

آیا ساعت ها باید ارزش خود را حفظ کنند؟

Monday، ۱۷ Amordaad ۱۴۰۱


You can find more reviews, how-to videos, talks, interviews, and other content related to luxury watches on our YouTube channel.

SUBSCRIBE

هر بار که یکی از مقالات من توسط تحریریه ما به صورت آنلاین منتشر و به اشتراک گذاشته می شود، مشتاقانه منتظر نظرات و واکنش های خوانندگان هستم. اخیراً با نظری برخورد کردم که نتوانستم از ذهنم خارج کنم. از ذکر دائمی حفظ ارزش و قدردانی از ساعت ها انتقاد کرد. منصفانه بگویم، اغلب گفته‌ام که فکر می‌کنم ثبات ارزش ارتباط کمی با علاقه به ساعت دارد، اما این نظر مرا به فکر فرو برد. باید اعتراف کنم، حفظ ارزش برای من هنگام انتخاب ساعت مهم است. اما آیا این لزوماً برای جامعه ساعت مضر است؟ آیا برخی از جنبه های مثبت حفظ ارزش وجود دارد؟ آیا یک ساعت باید ارزش خود را حفظ کند تا یک خرید خوب باشد یا اصلاً مهم نیست

مدل هایی با حفظ ارزش خوب مانند Rolex Daytona: یک نفرین یا برکت برای جامعه ساعت؟

ساعت با حفظ ارزش خوب: حریص برای سود یا احساس امنیت؟

اگر علاقه به ساعت‌ها صرفاً حول محور ارزش و سود بود، انتخاب ساعت‌های لوکس بسیار کم بود. هیولاهای عملکردی مانند Audemars Piguet Royal Oak آنقدرها هم که گاهی به نظر می رسد در دنیای ساعت ها رایج نیستند. به طور کلی، تنها تعداد معدودی از ما می‌توانیم ساعت‌های محبوبی مانند Rolex Daytona یا Patek Philippe Nautilus را با قیمت‌های فهرست واقعی خریداری کنیم. اگر شما یکی از افراد خوش شانس هستید، یک فروش سریع برای کسب سود به سرعت برای شما جایگاهی در کتاب های بد فروشنده مجاز خواهد داشت. در حالی که ممکن است چند غافل وجود داشته باشند که ساعت‌ها را با قیمت‌های فهرست خود می‌خرند و بلافاصله دوباره آن‌ها را با بازدهی بالا می‌فروشند، من متقاعد شده‌ام که موضوع حفظ ارزش کاملاً برای اکثریت قریب به اتفاق ما موضوع دیگری است. یعنی پول نقدی که به سختی به دست آورده ایم را از پنجره بیرون نریزیم. اینجاست که ساعت های لوکس واقعا منحصر به فرد هستند. در حالی که سایر سرگرمی های مادی، مانند اتومبیل، مد و جواهرات، اغلب استهلاک زیادی را تجربه می کنند، ساعت های لوکس ارزش خود را نسبتاً خوب نگه می دارند (البته برخی بیشتر از سایرین). در پایان روز، همه کلکسیونرهای ساعت باید خودشان تصمیم بگیرند که چقدر استهلاک برای یک ساعت قابل قبول است. چقدر حاضرید با ساعتی که دیگر دوست ندارید و می خواهید بفروشید ضرر کنید؟ و اگر می‌خواهید ساعتی کمتر محبوب بفروشید، چقدر می‌خواهید برای یافتن خریدار صبر کنید؟ یا اینکه این ملاحظات کاملاً برای شما بی ربط هستند زیرا به هر حال هرگز ساعتی از مجموعه خود را نمی فروشید.

تعداد کمی از ساعت ها مانند Patek Philippe Nautilus قدردانی را تجربه می کنند

چه چیزی یک ساعت مچی را جذاب می کند؟

بنابراین، آیا علاقه مندان به ساعت که هنگام انتخاب ساعت خود به مواردی مانند حفظ ارزش توجه زیادی دارند، دوستداران ساعت مچی هستند؟ خب، من افراد همفکر زیادی را می شناسم، و گروه خاصی حاضر نیستند حتی یک ریال از ارزش ساعت های لوکس خود را از دست بدهند. من شخصاً فکر می کنم که این یک انتظار غیر واقعی است و واقعاً انتخاب ساعت آنها را محدود می کند. اما آیا می توانم بگویم که آنها عاشقان واقعی یا شایسته ساعت نیستند؟ البته که نه! من فکر نمی کنم اینجا هیچ درست یا غلطی وجود داشته باشد. من خودم را یک مشتاق واقعی ساعت می دانم. من به ساعت‌هایی با تاریخچه‌های عالی و طرح‌های نمادین و جاودانه علاقه‌مندم. من هر چیزی و هر چیزی را که در مورد ساعت های لوکس می توانم می خوانم و تماشا می کنم و حتی می توانم در مورد مدل هایی که حتی شخصاً دوستشان ندارم، چیزهای خوبی برای گفتن داشته باشم! اما باید صادق باشم، اگر ساعت‌های لوکس ارزش خود را تا حدی حفظ نمی‌کردند، احتمالاً از ابتدا شروع به جمع‌آوری آنها نمی‌کردم. من به سادگی نمی توانستم هزینه کنم. ثبات قیمت ساعت های لوکس بخشی از چیزی است که من را تشویق کرد تا با دنیای ساعت درگیر شوم. به طرز متناقضی، ساعت‌هایی در مجموعه من که یا ارزش خود را به خوبی حفظ کرده‌اند یا بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، همان ساعت‌هایی هستند که من هرگز رویای فروش آن‌ها را در سر نمی‌پرورم. وقتی هر یک از آنها را خریدم، می‌دانستم که احتمالاً قیمت‌های بالایی در بازار خواهند داشت، اما به همین دلیل آنها را خریدم - من واقعاً آنها را دوست داشتم. با این حال، دانستن این که ارزش آنها احتمالاً در آینده افزایش خواهد یافت، آخرین فشاری بود که برای ادامه و کلیک بر روی «خرید» نیاز داشتم.در حالی که نمی‌خواهم خودم را غافل توصیف کنم، گاهی اوقات یک ساعت از مجموعه‌ام را فروخته‌ام. این همان چیزی است که زمانی اتفاق می‌افتد که دیگر ساعتی را دوست نداشته باشم یا به طور ناگهانی آن را به دفعات نپوشم و خرید احتمالی دیگری را در ذهن داشته باشم. من با از دست دادن 20-30٪ از قیمت خرید اصلی کاملاً خوب هستم. ساعت ها یک سرگرمی هستند و سرگرمی ها هزینه دارند. این صرفاً بهایی است که باید بپردازم تا برای مدت کوتاهی یک ساعت خوب بپوشم و با آن کمی سرگرم شوم. من فکر می‌کنم عادلانه است که از فروش کمی پول از دست بدهیم. از این گذشته، من با استفاده از ساعت، فرسودگی و پارگی را به آن اضافه کردم. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، من با پولم قمار نمی‌کنم و می‌دانم که ساعت‌هایم هنوز مقداری ارزش باقی‌مانده خواهند داشت. باز هم، این یکی از جنبه های جمع آوری ساعت است که برای من بسیار جذاب است. بنابراین، واقعاً مهم نیست که حفظ ارزش برای شما مهم است یا نه، همه ما به ساعت‌ها علاقه داریم و هر کدام دیدگاه‌ها و فضایی برای حدس و گمان مالی خود داریم.

آیا عملکرد رولکس ساب مارینر جذابیت آن را خراب می کند؟

بنابراین، آیا ساعت ها باید ارزش خود را حفظ کنند؟

در حالی که گذاشتن برچسب‌ها روی رولکس جدید و قرار دادن آن در گاوصندوق برای سال‌ها مطمئناً ارتباط چندانی با عشق به ساعت ندارد، تعداد کمی از ما هستند که واقعاً این کار را انجام می‌دهند. بسیاری از ما می خواهیم ساعت خود را بپوشیم و از آن لذت ببریم. بنابراین، وقتی صحبت از حفظ ارزش به میان می‌آید، فکر می‌کنم می‌توان گفت که بیشتر دوستداران ساعت به دنبال کسب بازده بالا یا سود سریع نیستند، بلکه ساعتی را خریداری می‌کنند که تا حد امکان ارزش کمتری را از دست می‌دهد. در پایان، همه ما یک ساعت عالی و باکیفیت می‌خواهیم که بتوانیم با آن سرگرم شویم، بپوشیم و – در صورت فروش – تمام ارزش خود را از دست ندهد. این مورد مخصوصاً زمانی است که دیگر ساعت را دوست ندارید یا چیز جدیدی در ذهن دارید. اگر ساعتی که می‌خواهید بفروشید از ارزش بالایی برخوردار است، عالی است! اما برای پاسخ به سوال بالانه، ساعت نیازی به حفظ ارزش خود ندارد. حفظ ارزش خوب ساعت را زیباتر نمی‌کند، و عملکرد ساعت را بهتر نمی‌کند، اما باعث می‌شود ساعت‌های لوکس برای مخاطبان وسیع‌تری قابل دسترس‌تر و مطلوب‌تر شوند. در نتیجه، این صنعت در جهان جذابیت و اهمیت پیدا می کند. تنها به همین دلیل، حفظ ارزش - با وجود همه بحث‌ها - چیزی است که به نفع کل صنعت ساعت است.

مذاکره در مورد قیمت