ساعت رولکس اصل مردانه زنانه

تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

چگونه ساعت رولکس اصل را از بدل تشخیص دهیم؟

راهنمای تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل

همانطور که گفتیم، تفکیک ساعت رولکس اصل از فیک یا بدل با اینکه زمان بر و سخت است اما ارزشش را دارد.

رولکس به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های ساعت سازی در تاریخ شناخته می شود. تعداد زیاد ساعت های رولکس که هر ساله به فروش می رسند گواهی بر کیفیت آنهاست. رولکس چیزی بیش از یک ساعت است - نماد لوکس بودن. برای بسیاری، داشتن ساعت رولکس لذتی خالص به ارمغان می آورد. و این شادی به نوبه خود تقاضای زیادی برای این ساعت های لوکس ایجاد می کند. با این حال، با توجه به تقاضای گسترده برای ساعت‌های رولکس، جای تعجب نیست که همه انواع رولکس بدل داشته باشد.

متأسفانه، تقلبی ها بهتر و بهتر می شوند. دیگر نمی‌توانید رولکس تقلبی را از فاصله 20 فوتی تشخیص دهید. این روزها، برخی از جعلی ها به قدری خوب هستند که قبل از تشخیص تقلبی بودن، باید تا حدی از هم جدا شوند و حتی متبحرترین علاقه مندان یا متخصصان رولکس را نیز فریب می دهند!

رولکس واچز بیش از 30 سال تجربه احراز هویت ساعت‌های رولکس را برخوردار است، بنابراین می‌خواهم این تجربه را در راهنمای تشخیص ساعت رولکس اصل از بدل با شما به اشتراک بگذاریم. راهنما را بخوانید و ویدیوی زیر را تماشا کنید تا شما نیز بتوانید کپی‌ها را از معاملات واقعی حذف کنید.

فهرست مطالب:

1. ویدیوی ما را تماشا کنید تا آموزش روش تفکیک ساعت رولکس اصل از بدل را متوجه شوید

2. ساعت رولکس اصلی در مقابل رولکس بدل و تقلبی

3. قبل از شروع، فروشنده رولکس خود را بشناسید

4. مراقب eBay باشید

5. رولکس فقط ساعت های با کیفیت تولید می کند

6. شش پرچم قرمز

7. 10 روش برتر تفکیک رولکس بدل و تقلبی

8. مشخصات ساعت رولکس اصل و احراز هویت

9. هنگام خرید ساعت‌ رولکس اصل خطرات را از بین ببرید

10. می توانید نسخه اصلی این صفحه را در زیر بیابید

ویدیوی ما را تماشا کنید تا آموزش روش تفکیک ساعت رولکس اصل از بدل را متوجه شوید

تقاضای زیاد، بازار پررونق تقلبی را نیز جذاب می‌کند، و متأسفانه، خریداران می‌توانند فریب بخورند و پول نقد خود را برای یک رولکس تقلبی پرداخت کنند، در حالی که فکر می‌کنند این معامله واقعی است. بنابراین، اگر تصمیم گرفته اید که آماده سرمایه گذاری در رولکس هستید، مهم است که برای درک آنچه خریداری می کنید، وقت بگذارید. اطلاعات زیر را از متخصص رولکس ما با بیش از 30 سال تجربه مشاهده کنید. همه ساعت‌های موجود در سایت ما در صورت درخواست دارای گزارش اصالت تایید شده هستند.

مشخصات ساعت رولکس اصل در مقابل رولکس بدل و تقلبی

ساعت‌های رولکس یکی از محبوب‌ترین اقلام لوکس در جهان هستند. بنابراین و در نتیجه، بازار بزرگی برای ساعت‌های کپی (جعلی) وجود دارد. بیشتر این ساعت‌های تقلبی در چین ساخته می‌شوند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که تولید در سراسر آسیا و سایر مناطق نیز در حال گسترش است. این ساعت‌های جعلی معمولاً بین 25 تا 200 دلار به فروش می‌رسند و کیفیت در سال‌های گذشته به طور فزاینده‌ای بهتر شده است. مجموعه مدرن Rolex Datejust و Rolex Submariner اهداف اصلی این کپی ها هستند.

حتی فروشندگان باتجربه نیز می توانند فریب ساعت های تقلبی را بخورند. تشخیص برخی از ساعت‌های تقلبی آسان است، در حالی که شناسایی ساعت‌های رولکس پیچیده‌تر و پیچیده‌تر ممکن است بسیار چالش برانگیزتر باشد. با این اوصاف، تشخیص تقلبی بودن رولکس برای یک تازه کار دشوار است. برای کمک به محافظت از خود در برابر فروشندگان نادرست و کالاهای تقلیدی، ما لیستی از ویژگی های یک ساعت اصلی را گردآوری کرده ایم. با دقت بخوانید تا مطمئن شوید فریب ساعت های تقلبی را نمی خورید.

قبل از شروع، فروشنده رولکس را بشناسید

ساده ترین راه برای جلوگیری از خرید ساعت مچی بدلی یا ساختگی، خرید از یک فروشنده معتبر و مورد اعتماد است. نمایندگی های معتبر زیادی وجود دارد، اما انجام تکالیف برای اطمینان از اینکه یک ساعت واقعی به دست می آورید، هرگز ضرری ندارد. Google کار بسیار خوبی را انجام می دهد تا معتبرترین و مورد اعتمادترین خرده فروشان را به شما نشان دهد تا از ورود مدل های غیراصیل به بازار محافظت کنید.

آیا فکر می کنید همین کافی است؟ دوباره فکر کنید... دقت شما نباید به همین جا ختم شود. بسیاری از این فروشندگان قابل اعتماد، از جمله رولکس واچز، ضمانت اصالت را با هر فروش ارائه می‌دهند. کارشناسان ما به‌ دقت هر ساعت موجود در گالری ما را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم، ساعت‌ها توسط ارائه‌دهندگان خدمات مجاز ما تنها با استفاده از قطعات 100٪ معتبر رولکس بازیابی و سرویس می‌شوند. علاوه بر این، قطعاً توصیه می‌شود فروشنده‌ای را پیدا کنید که متخصص ساعت‌های رولکس باشد.

مراقب خرید از eBay باشید

از سوی دیگر، وب‌سایت‌هایی مانند Ebay و Craigslist معروف هستند، اما آنها تنها پلتفرم‌هایی هستند که خریداران و فروشندگان را به هم نزدیک می‌کنند و بنابراین پاسخگوی آنچه فروخته می‌شوند، نیستند. چنین سایت هایی اغلب با کالاهای تقلبی مواجه هستند و یافتن فروشندگان معتبر و صادق رولکس دشوار است. اگر از قبل نمی دانید که یک رولکس واقعی چگونه است، می تواند یک مکان خطرناک باشد. به همین دلیل، ما هرگز eBay یا Craigslist را توصیه نمی کنیم.

رولکس فقط ساعت‌های با کیفیت تولید می کند

رولکس یکی از محبوب ترین برندهای لوکس روی کره زمین است و به دلیل کیفیت، دوام، سبک و اعتبارش شناخته شده است. این شرکت از بهترین فولاد روی زمین به نام "Oystersteel" (فولاد ضد زنگ 904L) استفاده می کند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم تر است. رولکس همچنین آلیاژهای فلزی گرانبهای خود را ایجاد می کند تا از یکپارچگی دقیق هر ساعت اطمینان حاصل کند. همه چیز به کمال مطلق ساخته شده است، بنابراین به قاب، تاج، دسته ها، قاب، دستبند و قفل نگاه دقیق تری بیندازید – اگر چیزی با کیفیتی پایین تر از آن مواجه شدید، می توانید مطمئن باشید که این مورد واقعی نیست.

شش پرچم قرمز

قبل از شروع فرآیند احراز هویت یک ساعت، نکات و ترفندهای ضروری وجود دارد که همیشه باید به خاطر داشته باشید که به شما کمک می کند فوراً تقلبی های آشکار را تشخیص دهید:

  • وزن: ساعت های واقعی رولکس معمولاً وزن بیشتری نسبت به سایر ساعت های تقلبی دارند.

  • حرکت ثانیه شمار: نباید هیچ حرکت سفت و سختی وجود داشته باشد (به استثنای ساعت های Oysterquartz).

  • لنز Cyclops روی کریستال: تاریخ ساعت‌های رولکس واقعی در داخل لنز Cyclops روی کریستال بزرگ‌نمایی می‌شود و تقریباً باید کل حباب را پر کند.

  • تاج روی کریستال: در ساعت‌های رولکس جدیدتر، یک علامت تاج کوچک با لیزر در سمت ساعت 6 کریستال حک شده است.

  • مدل و شماره سریال: در تمام ساعت‌های رولکس، یک مدل (در سمت ساعت 12 جایی که باند با بند برخورد می‌کند) و شماره سریال (در سمت ساعت 6 جایی که باند با بند برخورد می‌کند، یا در قاب داخلی ساعت های جدیدتر رولکس). همچنین می‌خواهید به دنبال حکاکی «طراحی اصلی رولکس» در بالای شماره مدل باشید. برای مشاهده نحوه برداشتن بند رولکس و یافتن شماره سریال و مدل ساعت، به ویدیوی ما مراجعه کنید "چگونه شماره سریال و شماره مدل را در رولکس پیدا کنیم".

  • جزئیات: همه چیز در مورد ساعت های رولکس، خواه نو باشند یا دست دوم، عالی هستند (رولکس اینگونه کارها را انجام می دهد). اطمینان حاصل کنید که حروف و جزئیات در تمام جنبه های ساعت واضح است.

ده روش برتر برای تشخیص ساعت رولکس اصلی از بدل

1. برسی شماره سریال و رفرنس حکاکی شده روی ساعت رولکس

Fake vs. Real Rolex Serial Numbers

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اصل بودن رولکس، مراجعه به شماره‌ سریال و مدل است. شماره سریال و مدل در رولکس اصلی عمیق و کاملاً با خطوط محکم و بسیار ظریف مشخص شده است که در نور با زاویه ای مانند لبه برش الماس می درخشد. برعکس، اعداد روی بسیاری از ساعت‌های تقلبی یا ماکتی، معمولاً به دلیل فرآیند علامت‌گذاری با کیفیت پایین‌تر، از نقاط ریز کمرنگ تشکیل شده‌اند. در موارد دیگر، این اعداد در ساعت های تقلبی ظاهری شنی مانند به دلیل «اسید حکاکی» خواهند داشت، همانطور که در عکس بالا در سمت چپ نشان داده شده است.

علاوه بر این، نکته دیگری که قابل ذکر است این است که جعلی ها اغلب از شماره مرجع و سریال یکسانی در بسیاری از ساعت ها با سبک های مختلف استفاده می کنند. تمام ساعت‌های رولکس اصل باید دارای شماره‌های مرجعی باشند که با مدل‌ها و پیکربندی‌های خاص آن‌ها مطابقت داشته باشد و هر کدام دارای شماره سریال منحصربه‌فرد خود باشند.

2. به نماد تاج حک شده روی ساعت رولکس دقت نمایید

Real vs Fake Rolex Stampings

ساعت‌های بدل یا Replica در درجه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و ساعت‌های بدلی واقعاً بی‌کیفیت ممکن است حتی به خود زحمت ندهند که نام رولکس یا لوگوی معروف تاج را روی ساعت بگذارند. این، البته یک هدیه است برای شما که با یک قطعه غیراصل سر و کار دارید.

3. برسی موتور و قطعات داخلی ساعت

If you open up a watch, the movements should be a dead giveaway.

موتوری که رولکس را نیرو می دهد، تمرینی در مهارت ساعت سازی است. یک ساعت ماکت نمی تواند با مهارت، فداکاری، دقت و دانش یک کالیبر واقعی رولکس مطابقت داشته باشد. روی هر موتور واقعی همیشه "رولکس" حک شده است، و تک تک قطعات به طور کامل تکمیل می شوند (همانطور که انتظار دارید) که فقط با باز کردن ساعت می توانید ببینید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اکثر ساعت‌های رولکس دارای حرکات مکانیکی هستند، بنابراین اگر به یک کوارتز نگاه می‌کنید، این می‌تواند یک پرچم قرمز باشد زیرا تنها تعداد بسیار محدودی از ساعت‌های کوارتز در طول تاریخ تولید شده‌اند.

علاوه بر این، با استفاده از فناوری‌های مدرن مانند اسکن نوری و چاپ سه‌بعدی، جعل‌کنندگان به طور فزاینده‌ای در کپی کردن طرح‌های رولکس بهتر می‌شوند و برخی از متقاعدکننده‌ترین تقلب‌ها حتی تا آنجا پیش می‌روند که حرکت رولکس واقعی را «کلون» می‌کنند. این ساعت‌ها (که اغلب به آنها «سوپر تقلبی» می‌گویند) دارای حرکتی هستند که طراحی و ظاهر یک حرکت رولکس واقعی را تقلید می‌کند. با این حال، تحت بررسی و بزرگنمایی دقیق تر، حرکت شبیه سازی شده فاقد اتمام دقیق حرکت واقعی (همراه با قابلیت اطمینان و دقت آن) خواهد بود.

4. برسی تصاویر ساعت رولکس اصل و دقت به صفحه ساعت، عقربه، و تمیزی آن ها

You can tell the watch of the left is fake because of the difference in quality

زمانی که ساعت برای اولین بار تولید می شود، صفحه ساعت اصلی کم و بیش کامل است، بنابراین اگر فونت های ناهموار، فاصله های ناهماهنگ بین حروف، لک و/یا غلط املایی روی ساعت مشاهده کردید، این یک پرچم قرمز بزرگ است. و قطعا نشانه ای برای شروع به جستجوی بیشتر در صحت آن است.

علاوه بر این، رولکس جعلی جزئیات و ویژگی‌های کمتری دارد. همه چیز در مورد رولکس تقلبی، از چاپ روی صفحه‌های آن‌ها گرفته تا تکمیل روی عقربه‌ها و نشانگرهای ساعت، به خوبی رولکس واقعی اجرا نمی‌شود. به همین دلیل مهم است که عکس‌های رسمی و تصاویر ساعت رولکس اصل را که قصد خرید آن را دارید، به دقت مطالعه کنید. در برخی از ساعت‌ها، عقربه‌ها، صفحه‌ها و گیره‌های دستبند به طور قابل توجهی متفاوت هستند.

5. برسی عدسی بزرگنمای ساعت (سیکلوپس )

The cyclops on the left does not magnify the date enough. A real Rolex would magnify the date by 2.5 times

Cyclops، در اصطلاح رولکس، عدسی بزرگ‌نمایی (روی کریستال) بالای پنجره تاریخ روی صفحه ساعت‌هایشان است. در یک ساعت واقعی، Cyclops محدب است و برای افزایش خوانایی، تاریخ را 2.5 برابر بزرگ می کند. اگر فکر می‌کنید که لنز بزرگ‌نمایی در ساعت صاف است و تاریخ به این صورت بزرگ‌نمایی نشده است، احتمالاً با جعلی روبرو هستید. برای تشخیص ساعت های تقلبی باید به تمام جزئیات دقت کنید.

6. برسی مقاومت ساعت در برابر آب

A Rolex Submariner undergoing a water test

ساعت‌های مچی رولکس به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ضد آب باشند، در حالی که نسخه‌های بدلی در برابر تست فشار آب مقاومت مناسب نمی‌کنند. با این حال، اگر شک دارید که این قطعه واقعی است، به شدت از آزمایش آب منع می کنیم، زیرا به احتمال زیاد ساعت را خراب می کند و از بازگرداندن آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، اگر ساعتی قدیمی است و نیاز به تعمیر یا سرویس دارد، احتمال زیادی وجود دارد که تست فشار آب را پشت سر نگذارد - حتی اگر اصل باشد، بنابراین بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید. اگر فکر می کنید یک ساعت غیر اصل دارید، آن را توسط یک متخصص معتبر بررسی کنید.

7. برسی وزن ساعت رولکس

Real vs Fake Rolex Weight

رولکس اصل وزن سنگینی دارد زیرا منحصراً از بهترین مواد ساخته می‌شود و هیچ گوشه‌ای در فرآیند تولیدشان بریده نمی‌شود. ساعت تقلبی به دلیل ساختار ارزان‌تر و مواد کمتر، سبک‌تر و سست‌تر می‌شود. اگر ساعت شما وزن بالایی ندارد، احتمالاً با یک ساعت تقلبی سروکار دارید.

8. برسی درب پشتی ساعت رولکس

Fake Clear Caseback vs Real Rolex Case Back

به استثنای چند مدل قدیمی بسیار کمیاب که در دهه 1930 تولید شدند، رولکس ساعت های خود را با قاب پشتی شفاف تولید نمی کند. بسیاری از ساعت‌های تقلبی رولکس اغلب دارای پشتی شفاف هستند که به شما امکان می‌دهد داخل ساعت و قسمت‌های مختلف آن را ببینید. در نتیجه مراقب ساعت‌های بدلی باشید که پنجره‌ای شفاف با دید موتور در پشت قاب ساعت دارند.

9. حکاکی روی درب موتور ساعت را برسی کنید

A real Rolex will almost never have engraving on the back. Engravings on the back almost always mean the watch is a forgery.

به جز چند نمونه نادر، مانند ساعت‌های Rolex Sea Dweller، Milgauss، COMEX، ساعت‌های نظامی و برخی از مدل‌های کمیاب قدیمی‌تر، رولکس درب بیرونی قاب‌های خود را با کلمات، آرم یا تصاویر حک نمی‌کند (اکثر مواقع) . اگر ساعتی که به آن نگاه می‌کنید دارای حکاکی‌هایی در پشت قاب ساعت است – و حکاکی‌های شخصی صاحب قبلی نیستند، احتمالاً یک ساعت رولکس تقلبی یا فیک دارید.

لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های اصلی زنانه رولکس دیت جاست مانند 6917، 69173 و 69174 دارای "استیل ضد زنگ" و "طراحی ثبت شده" در پشت قاب خود هستند. با این حال، در بیشتر موارد، قاب‌های اصلی رولکس همیشه صاف هستند و هرگز حکاکی شده یا شفاف نیستند.

10. برسی حکاکی تاج رولکس بر روی کریستال ساعت

Micro Etched Crystal

در سال 2002، رولکس شروع به میکرو حکاکی کردن یک لوگوی تاج کوچک در موقعیت ساعت 6 روی کریستالی کرد که از صفحه محافظت می کند. اگر به دنبال خرید رولکس ساخت سال 2002 به بعد هستید، برای اثبات اصالت به دنبال این علامت باشید. از آنجایی که بسیار کوچک است، دیدن با چشم غیرمسلح بدون کمک ذره بین دشوار است، و گاهی اوقات برای مشاهده صحیح فقط به نور مناسب نیاز دارد.

دقت به این جزئیات، فروش ساعت‌های تقلبی را دشوار می‌کند و همیشه باید چیزی باشد که هنگام خرید یک رولکس مدرن به دنبال آن باشید. به دنبال لوگوی تاج باشید و اگر آن را نمی بینید، به نمایندگی رولکس معتبر رولکس برای نظر حرفه ای آنها مراجعه کنید.

احراز هویت و مشخصات رولکس اصل

علاوه بر نکات مهم برای تشخیص ساعت‌های تقلبی، رعایت چند نکته برای اطمینان از خرید ساعت‌های رولکس معتبر نیز مهم است. در حالی که این هرگز در هنگام خرید از رولکس واچز نگران کننده نخواهد بود، اما همچنان مفید است که خود را با دانش مسلح کنید. بنابراین ما خلاصه‌ای سریع از آناتومی ساعت‌های رولکس معتبر را با چند دستورالعمل اساسی که باید در نظر داشته باشید، گردآوری کرده‌ایم. لطفاً توجه داشته باشید که این قوانین فقط برای ساعت های رولکس که پس از سال 2002 ساخته شده اند قابل اجرا است.

فلزات ساعت‌های رولکس اصل

همانطور که انتظار می رفت، رولکس فقط از بهترین مواد برای ساعت های خود استفاده می کند. به عنوان مثال، ساعت های رولکس منحصراً از فولاد ضد زنگ 904 لیتر و طلای 18 عیار استفاده می کنند. علاوه بر این، رولکس همچنین از یک آلیاژ رزگلد ثبت شده با مقداری پلاتین مخلوط شده استفاده می کند که این برند Everose نامیده می شود. برای ساعت‌های پلاتین رولکس، تنها 950 پلاتین کار می‌کند که 95 درصد از پلاتین خالص تشکیل شده است. اصطلاح Rolesor به استفاده از طلا و فولاد ضد زنگ در یک مدل خاص اشاره دارد. از سوی دیگر، Rolesium به استفاده از پلاتین و فولاد ضد زنگ در یک ساعت خاص اشاره دارد.

  • فولاد ضد زنگ 904L
  • طلای 18 عیار
  • آلیاژ رزگلد Everose (18k)
  • پلاتین 950
  • رولسور: طلایی و استیل ضد زنگ (با هر 3 رنگ طلایی موجود است)
  • رولزیوم: پلاتین و فولاد ضد زنگ
  • خوب است بدانید: قاب فلوت دار فقط از طلای جامد است

قاب ساعت‌های رولکس

ساعت های Rolex Oyster Perpetual البته به دلیل مقاومت در برابر آب مشهور هستند. در واقع رولکس در سال 1926 با ساخت اولین ساعت مچی ضدآب تاریخ ساز شد. امروزه ساعت‌های Rolex Oyster Perpetual حداقل 330 فوت (100 متر) مقاومت در برابر آب دارند. با این حال، ساعت های غواصی رولکس مقاومت بسیار عمیق تری در برابر آب دارند. Rolex Submariner تا عمق 1000 فوتی (300 متری) در برابر آب مقاوم است در حالی که Sea-Dweller تا عمق 4000 فوتی (1220 متری) در برابر آب مقاوم است. در نهایت، Rolex Sea-Dweller Deepsea در برابر آب تا عمق 12800 فوت (3900 متر) مقاوم است.

  • Rolex Oyster Perpetual Minimum Water Resistance: 330 feet
  • Submariner Water Resistance: 1,000 feet
  • Sea-Dweller Water Resistance: 4,000 feet
  • Sea-Dweller Deepsea Water Resistance: 12,800 feet

برای دستیابی به این مقاومت در برابر آب، قاب ساعت‌های رولکس معتبر دارای ویژگی‌های مشخصی هستند. اولاً، آنها یک قاب محکم دارند. ثانیا، آنها دارای یک قاب پیچ دار فلوت دار هستند. علاوه بر این، کیس ها به روکش های پیچ دار مجهز شده اند تا آب را خارج نکنند. بسته به مدل، تاج پیچی پیچ‌دار Twinlock یا Triplock به ترتیب با دو یا سه ناحیه مهر و موم شده وجود دارد.

  • Twinlock: Day-Date, Datejust, Oyster Perpetual, Sky-Dweller, Pearl-Master, Explorer II, Milgauss, Air-King, GMT-Master II (pre-2008)
  • Triplock: Yacht-Master, Yacht-Master II, Submariner, Sea-Dweller, Daytona, GMT-Master II (post-2008)

شیشه یاقوت کبود ساعت‌های رولکس

ساعت‌های رولکس معتبر مدرن با کریستال یاقوت کبود ضد خش برای محافظت از صفحه ساعت تجهیز شده‌اند. علاوه بر این، در ساعت‌های تاریخ دار رولکس، یک لنز بزرگ‌نمایی در بالای پنجره تاریخ وجود دارد تا عدد را برای خوانایی بیشتر تقویت کند. این لنز که Cyclops نام دارد نیز از کریستال یاقوت کبود ساخته شده است و تاریخ را 2.5 برابر بزرگ می کند. تا همین اواخر، تنها مدل‌های رولکس که لنز Cyclops نداشتند Sea-Dweller و Deepsea بودند. اما زمانی که رولکس Sea-Dweller جدید را با لنز Cyclops معرفی کرد، این موضوع در Baselworld 2017 تغییر کرد. اکنون، تنها ساعت رولکس بدون لنز ، Sea-Dweller Deepsea است.

از سال 2002، رولکس شروع به استفاده از یک میکرو حکاکی کوچک از تاج رولکس، با نام مستعار "تاج"، روی کریستال در موقعیت ساعت 6 کرد. دیدن بدون لوپ بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است که به درستی دیده شود، این علامت کوچک مشخصه بارز ساعت های رولکس معتبر است. یکی دیگر از نشانه های اصالت زیر کریستال یاقوت کبود روی رینگ قرار دارد که روی آن "ROLEX ROLEX ROLEX" در اطراف حک شده است، همراه با حکاکی شماره سریال در ساعت 6.

دستبند و بند ساعت‌های معتبر رولکس

به همان اندازه که بخشی از ظاهر کلی ساعت رولکس، دستبندی است که روی آن ارائه شده است. امروزه انواع مختلفی از دستبندها و بند ها بسته به مدل وجود دارد. در اینجا یک برگه میانبر سریع است:

  • دستبند اویستر: ساخت لینک سه تکه تخت. موجود در فولاد، طلا، پلاتین یا رولسور.
  • پرزیدنت: ساخت لینک سه تکه نیم دایره. موجود در رنگ طلایی یا پلاتین.
  • Jubilee: ساخت لینک پنج تکه منحنی. موجود در فولاد، طلا، و یا Rolesor.
  • Pearlmaster: پیوندهای گرد پنج تکه (به طور انحصاری در ساعت های Pearlmaster)
  • چرم: چرم تمساح. با گیره های تاشو طلایی موجود است.
  • Oysterflex: تیغه فلزی نیکل و تیتانیوم با الاستومر سیاه پوشانده شده است. با گیره های تاشو طلایی موجود است.

جدیدترین گزینه دستبند رولکس Oysterflex است. این اولین بار در سال 2015 در Everose Yacht-Master عرضه شد و بعداً در مدل های طلایی Daytona در دسترس قرار گرفت. امیدواریم این راهنمای سریع آناتومی ساعت‌های رولکس معتبر برای شما مفید باشد. با این حال، هنگام جستجوی ساعت‌های واقعی رولکس، هیچ چیز بهتر از خرید از یک منبع قابل اعتماد نیست، زیرا تمام کنترل ها از طرف شما انجام شده است.

هنگام خرید ساعت‌ رولکس خطرات را از بین ببرید

در حالی که افراد بی‌شماری هستند که به طرز باورنکردنی از ساعت‌های خود راضی هستند، برخی از مالکان نیز به دنبال فروش رولکس هستند. هنگامی که شما در بازار یک ساعت مچی دست دوم می خواهید قبل از نهایی کردن آن کاملاً از انتخاب خود مطمئن شوید، بنابراین با اعتماد به ساعت های رولکس واچز، خطر خرید ساعت مچی تقلیدی را از بین ببرید. شما ساعت های تقلبی را در سایت ما پیدا نخواهید کرد. این به این دلیل است که متخصصان ما کنترل ها را برای شما انجام داده‌اند، بنابراین خیالتان راحت باشد که هر ساعتی که از ما خریداری می‌کنید 100% اصل است. ما همچنین همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با مدل‌های موجود در انبار هستیم و توصیه می‌کنیم در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

شما می توانید نسخه اصلی این صفحه را در زیر بیابید

اگر به دنبال ساعتی با کیفیت واقعی برای خرید هستید که بیشتر از یک عمر برای شما دوام بیاورد، واقعاً هیچ انتخابی بهتر از رولکس وجود ندارد. در طول سال ها، این برند در آزمون زمان مقاومت کرده و ثابت کرده است که نه تنها بادوام است، بلکه یک سرمایه گذاری عالی نیز هست. برخی از افراد یک مدل کاملاً جدید را از یک نمایندگی ساعت رولکس خریداری می کنند و بنابراین نگرانی به خرید ساعتی که ممکن است 100٪ رولکس اصل نباشد، ندارند. اما برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه با خرید یک ساعت رولکس دست دوم یا رولکس کارکرده، یا حتی یک ساعت رولکس قدیمی هستند، این دستورالعمل آموزشی سریع را ایجاد کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری خرید کمک کند. یک ساعت رولکس کارکرده خوب می تواند مادام العمر دوام بیاورد و یک دارایی عالی برای انتقال به نسل های آینده است. با این حال، ساعت‌های تقلبی رولکس بسیار بهتر می‌شوند و شناسایی آن‌ها دشوارتر می‌شود. بنابراین ما در رولکس واچز تصمیم گرفتیم فهرستی از ده بهترین راه برای شناسایی رولکس تقلبی تهیه کنیم. حتما ویدیوی ما را در اینجا ببینید که چگونه یک رولکس تقلبی را تشخیص دهید.

1. به قیمت ساعت رولکس اصلی دقت کنید

اگر به رولکسی نگاه می‌کنید که به قیمت سیصد دلار یا کمتر فروخته می‌شود، مطمئناً رولکس تقلبی است. حقیقت ساده این است که مدل های لوکس ساعت های رولکس اقلام ارزان قیمتی نیستند و تقریباً همه نام و برند رولکس را می شناسند، بنابراین اگر معامله خیلی خوبی به نظر می رسد مراقب باشید که کلاه سرتان نرود که معمولاً همینطور است. یک راه آسان برای بررسی این است که یک ساعت با مدل مشابه را در وب سایت ما پیدا کنید و به قیمت ساعت رولکس اصل توجه کنید. همچنین می توانید از eBay دیدن کنید تا ببینید اقلام مشابه به چه قیمتی فروخته شده اند. ساعت‌های واقعی، واقعی و 100% معتبر، حتی دست دوم یا کارکرده، از هزاران دلار شروع می‌شوند، نه صدها.

2. مکان

درست مانند املاک و مستغلات، "موقعیت مکانی فروشگاه" در مورد خرید ساعت نیز بسیار بسیار مهم است. اگر در حال خرید یک رولکس در یک کوچه فرعی یا در یک جلسه تبادل محلی هستید، احتمال تقلبی بودن ساعت بسیار بیشتر است. شما بهتر است ساعتی را از یک تاجر معتبر بخرید که از شهرت خوبی برخوردار باشد. حتی eBay نیز می تواند مشکوک باشد، زیرا فروشندگان می توانند ظاهر شوند و سپس بسیار سریع ناپدید شوند و ساعت های تقلبی را برای شما به ارمغان بیاورند. ما eBay را به مردم توصیه نمی کنیم زیرا شما واقعاً از eBay خرید نمی کنید. شما از فروشنده ای خرید می کنید که فقط از eBay مانند Craigslist برای فروش ساعت خود استفاده می کند. همانطور که همه ما در تجارت می گوییم، "فروشنده را بخر، سپس ساعت". این بدان معنی است که فروشنده یا تاجر از خود ساعت مهمتر است. ضمانت او در پشت ساعت است که بیشترین اهمیت را دارد. شما می خواهید رولکس خود را از کسب و کاری بخرید که بتوانید در قبال اقدامات آنها پاسخگو باشید. قبل از سفارش آنلاین رولکس خود، به شدت توصیه می کنیم که با فروشنده تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. می‌خواهید مطمئن شوید که با یک «فروشگاه ساعت واقعی» و ترجیحاً در ایران روبرو شده‌اید. همه اینها به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که رولکس شما 100٪ معتبر است.

3. بزرگنمایی

هنگامی که رولکس را در جلوی خود دارید و می توانید آن را با چشمان خود مشاهده کنید، راه های بسیار بیشتری برای تشخیص واقعی یا تقلبی بودن آن وجود دارد. در ساعت‌های رولکس با تاریخ (Datejust، Submariner، و غیره) تاریخ باید بسیار کوچک باشد تا به درستی کار کند، بنابراین رولکس یک لنز بزرگ‌نمایی (معروف به Cyclops) به کریستال اضافه می‌کند تا به کاربر اجازه دهد تاریخ را بیشتر به آسانی ببیند. در تمام مدل‌های رولکس، بزرگ‌نمایی 2.5 برابر است، بنابراین تاریخ را واقعاً به شما نشان می‌دهد. در ساعت های تقلبی رولکس، بزرگنمایی اغلب بسیار کمتر است، بنابراین تاریخ کوچک به نظر می رسد و دیدن آن دشوارتر است. این یک نشانه بزرگ از یک رولکس تقلبی است.

4. مقاومت در برابر آب

اگرچه ساعت‌های رولکس ساب‌مارینر (همراه با مجموعه Sea-Dweller) تنها ساعت‌هایی هستند که برای غواصی در اعماق دریا طراحی شده‌اند، اما همه مدل‌هایی مانند Rolex Yacht-Master مقاوم در برابر آب و کاملاً مهر و موم هستند. وقتی ساعت را به دست آوردید، آن را چند ثانیه در یک فنجان آب فرو کنید و بیرون بیاورید. قبل از انجام این کار، لطفاً مطمئن شوید که تاج به طور محکم سفت/پیچ شده است. تمام ساعت های رولکس 100% ضد آب هستند و بسیاری از ساعت های تقلبی اینگونه نیستند. با این حال، باید توجه داشت که ساعت رولکس اصلی که نیاز به سرویس یا تعمیر دارد ممکن است در برابر آب مقاوم نباشد، بنابراین این روش تضمینی برای تشخیص تقلبی نیست و فقط باید روی ساعت‌های رولکس مدرن انجام شود، نه مدل‌های قدیمی. یا آنهایی که به وضوح آسیب دیده اند.

5. شماره سریال و رفرنس در مقایسه با متریال

اغلب اوقات ساعت‌های رولکس تقلبی با ساختن یک مدل معمولی گران‌قیمت از فلزات ارزان‌تر برای به دست آوردن سود بیشتر، سعی می‌کنند ارزان‌تر شوند. همیشه باید شماره مدل رولکسی را که آنلاین می‌خرید بررسی کنید تا مطمئن شوید که با نوع فلز ساعتی که می‌خرید مطابقت دارد. یک قانون سرانگشتی در مورد پرزیدنت رولکس که معمولاً تقلبی می شود: تمام ساعت های رولکس پرزیدنت با روز (دوشنبه، سه شنبه و غیره...) و تاریخ (21،22،23...) از پلاتین جامد یا طلای 18 عیار ساخته شده اند. نه فولاد ضد زنگ و نه دو رنگ. اگر کسی بخواهد یک رولکس پرزیدنت ضد زنگ به شما بفروشد احتمالاً شما را فریب داده است.

6. نوشته روی صفحه ساعت

همه چیز در رولکس به کمال ساخته شده است. بدون نیاز به باز کردن ساعت، به راحتی می توان این را از نوشته روی صفحه که مدل و سایر ویژگی ها را متمایز می کند، مشاهده کرد. با ذره بین تمام حروف روی صفحه را بررسی کنید. نوشته باید مرتب و محدب (به سمت بیرون) باشد و حباب نداشته باشد. باید نسبتا بکر باشد. اگر نوشتار کاملاً کامل نیست (یا اگر غلط املایی وجود دارد) پس بدانید که با یک رولکس واقعی سروکار ندارید.

7. قاب پشتی ساعت رولکس

یکی دیگر از راه‌های آسان برای شناسایی رولکس تقلبی این است که بسیاری از آنها دارای قاب پشتی هستند که از شیشه، پلاستیک یا کریستال ساخته شده‌اند تا بتوانید عملکرد داخلی ساعت را ببینید. تقریباً تمام ساعت‌های رولکس دارای قاب شفاف نیستند و تنها دلیلی که باید بگوییم این است که دو مدل بسیار کمیاب رولکس از دهه 1930 وجود دارد که در واقع دارای قاب پشتی شیشه‌ای بودند. بنابراین اگر یک رولکس نسبتا مدرن با قاب پشتی شفاف می‌خرید، تقریباً مطمئناً تقلبی است. همچنین رولکس چیزی بر روی قسمت بیرونی قاب حک نمی کند. با این حال چیزهایی در داخل حک شده است.

Your Rolex engraving should look like this.

8. استعلام شماره سریال ساعت رولکس

باز هم، همه چیز در رولکس عالی است – هیچ اختلال، غلط املایی یا هیچ چیز دیگری وجود ندارد. حکاکی ها شماره سریال ساعت رولکسطنمونه کاملی از این موضوع هستند. گاهی اوقات دستیابی به حکاکی ها کمی سخت است. (به همین دلیل است که شماره 8 روش برتر در تشخیص رولکس تقلبی است). معمولاً اعداد در قسمت داخلی بند ساعت قرار دارد، اما برای دیدن حکاکی های شماره سریال و مدل باید بند را بردارید. برداشتن بند نسبتاً ساده است، فقط به یک بند انگشت نیاز دارید که با استفاده از آن می توانید اتصالات نگهدارنده بند را از طریق سوراخ های کناری ساعت یا در صورت عدم وجود سوراخ، قسمت پایین ساعت را فشار دهید. هنگامی که آن را باز کردید، باید حکاکی ها را با ذره بین بررسی کنید. آنها نباید شنی یا بد شکل به نظر برسند. آنها باید کاملا بریده شوند. همچنین باید از این شماره مدل استفاده کنید، زمانی که ساعت را جستجو می کنید تا بررسی کنید که آیا ساعت درست است یا خیر. شماره مدل در سمت ساعت 12 است و شماره سریال در سمت ساعت 6 است.

9. بررسی و بازدید موتور رولکس

برای مشاهده این مورد نیاز به ابزار خاصی دارید. با ابزارهای مخصوص رولکس می توانید پیچ ​​قاب را به عقب باز کنید و چرخ دنده ها و عملکرد داخلی ساعت را مشاهده کنید. همه چیز به طور کلی باید رنگ های متفاوتی داشته باشد و دوباره همه چیز باید تقریباً عالی باشد. در قسمت داخلی ساعت باید حکاکی وجود داشته باشد که چیزی مانند ژنو، سوئیس، نوع فلز و شماره مدل را نشان دهد. این حکاکی نیز باید کامل باشد. تصاویر رولکس زیر را مشاهده کنید تا ببینید داخل آن چگونه باید باشد.

10. تیک تاک ( آیا ساعت های رولکس تیک تاک می کنند؟ )

یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که احتمالاً هنگام تلاش برای شناسایی رولکس تقلبی از خود می‌پرسید این است که آیا ساعت‌های رولکس تیک می‌زنند؟ این ممکن است یک سوال ساده بله یا خیر به نظر برسد، اما در واقع به کمی پاسخ پیچیده نیاز دارد، زیرا از نظر فنی، تمام ساعت‌های رولکس «تیک» می‌کنند – با این حال، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها در هر ثانیه یک بار تیک نمی‌زنند. از نزدیک تماشا و گوش کنید اگر می توانید صدای تیک تیک بلند (هر ثانیه یک بار) را از ساعت خود بشنوید، احتمال تقلبی بودن رولکس بسیار زیاد است. اکثریت قریب به اتفاق ساعت‌های رولکس از موتور کاملاً مکانیکی (بدون باتری) استفاده می‌کنند و صدای تیک تاک سنتی را که سایر ساعت‌هایی که با موتور کوارتز کار می‌کنند را متصاعد نمی‌کنند.

از آنجایی که تولید موتور مکانیکی گرانتر از موتور کوارتز است، بسیاری از جاعلان برای ساعت های خود به موتور کوارتز متکی هستند. در نتیجه، بسیاری از ساعت‌های تقلبی رولکس با یک تیک‌ بلند و یک‌بار در ثانیه به حرکت در می‌آیند و عقربه‌های ثانیه‌ شمار در فواصل یک ثانیه‌ای تیک‌ می‌خورند، به‌جای اینکه به نظر یک حرکت نرم داشته باشند.

باورهای غلط: یکی از بزرگترین تصورات غلط این است که فقط ساعت های رولکس اصلی با حرکت نرم ثانیه شمار کار می کنند. این درست نیست - اکثر مدل های رولکس با هشت تیک یا حرکت در ثانیه تیک می زنند، بنابراین یک حرکت مداوم نیست. همچنین برخی از مدل‌ها با سرعت کمتر (حدود شش تیک در ثانیه) حرکت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر (مانند ساعت‌های Oysterquartz) در واقع از موتور کوارتز ساخته شده توسط رولکس استفاده می‌کنند و یک بار در ثانیه تیک می‌زنند - درست مانند رولکس تقلبی با موتور کوارتز. علاوه بر این، برخی از ساعت‌های تقلبی رولکس حتی از موتور کاملاً مکانیکی استفاده می‌کنند، بنابراین تست تیک همیشه یک راه تضمینی برای تشخیص ساعت تقلبی نیست.

اگر قصد خرید رولکس اصلی را دارید، همیشه می‌توانید آن‌ها را در اولین ساعت‌های متعلق به رولکس واچز پیدا کنید، جایی که می‌توانید ساعت‌های رولکس را با قیمت‌های عالی معامله کنید، بفروشید یا بخرید. اگر سؤالی دارید یا می خواهید بدانید که آیا رولکس شما تقلبی است یا واقعی، به ما با شماره گوشه راست در پایین صفحه واتس اپ دهید و ما خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم.

0

گالری رولکس واچز

ساعت رویایی خود را در بستری مطمئن جهت ساعت های لوکس پیدا کنید

مذاکره در مورد قیمت